Krem pomarańczowy

Był już na blogu przepis na krem cytrynowy, dzisiaj podobny, ale pomarańczowy. Tym razem robiłam go ze śmietany 36% i krem był bardziej gęsty niż poprzedni. Dodałam też łyżeczkę wody pomarańczowej, której nie ma w przepisie, a która bardzo przyjemnie wzmacnia zapach pomarańczy. Krem lekki i bardzo smaczny.
przepis Raymond Blanc


składniki
500 ml śmietana kremówka (min 35%)
125 g cukru pudru
2 łyżeczki startej skórki z pomarańczy
120 ml soku z czerwonej pomarańczy
parę kropli wody pomarańczowej ( to mój dodatek)


przygotowanie
Aby zrobić krem ( Posset) należy połączyć śmietanę, cukier i skórkę pomarańczową w rondelku. Doprowadzić do wrzenia na średnim ogniu, skręcić ogień na najmniejszy  i nadal gotować przez 5 minut.
Zdjąć z ognia i wlać, mieszając,  sok z czerwonej pomarańczy + wodę pomarańczową. Pozostawić do ostygnięcia, a następnie rozlać do czterech naczynek deserowych. Schłodzić  min  2-3 godziny, aż krem będzie całkowicie zimny i nabierze gęstej konsystencji. Udekorować każdą porcję kawałkiem pomarańczy. Smacznego!
Uwagi: Robiłam z 400 g bo takie opakowanie śmietany dostałam. Wyszły 3 duże porcje, wystarczyłoby na 4.





2 komentarze:

  1. Bardzo ciekawy przepis :) Tak się ładnie ścina, bez żelatyny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ścina się wystarczająco :) Oczywiście nie tak jak z żelatyną, ale i tak jest smaczne!

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Jeśli zostawiasz komentarz jako użytkownik anonimowy, podaj, proszę, imię lub pseudonim. Pozdrawiam

Copyright © 2013-2019 Stare Gary