Sałatka z pieczonych buraczków

Przepis na tę sałatkę wypatrzyłam na blogu  Weroniki . To bardzo smaczny a przy tym zdrowy dodatek do obiadu. Nie dodawałam cukru, gdyż dla mnie buraczki są wystarczająco słodkie. Zrobiłam z połowy porcji i była ona całkiem spora. Świetnym dodatkiem okazał się olej kujawski z czosnkiem. Jest bardzo aromatyczny. Ale oczywiście możecie użyć dowolnego, ulubionego oleju.  Buraczki najlepiej upiec  wcześniej, przy okazji pieczenia czegoś w piekarniku. Bardzo polecam! 



Składniki na 4 spore porcje:
ok 500 g ugotowanych lub upieczonych buraczków
1 cebula (dałam młodą białą)
1 - 2 jabłka, najlepiej lekko kwaskowate
2 - 3 łyżki  oleju ( dałam kujawski z czosnkiem)
1 łyżka octu winnego (u mnie jabłkowy)
sól do smaku
 cukier - do smaku - pominęłam
pieprz najlepiej świeżo zmielony ( dałam kolendrowy)
garść koperku - opcjonalnie

Przygotowanie
Buraki upiec w piekarniku ( np tak jak w tym przepisie) lub ugotować. Ostudzić, obrać. Jabłka obrać ze skórki, przekroić na pół usunąć gniazda nasienne. Przy pomocy  robota  lub ręcznej tarki o grubych oczkach, zetrzeć jabłka i buraczki. Włożyć do miski.  Dodać pokrojoną w cienkie piórka cebulę, polać oliwą, octem, doprawić do smaku solą i pieprzem. Można dodać posiekany koperek. Wszystko wymieszać, wstawić do lodówki. Podawać dobrze schłodzone jako dodatek do drugiego dania lub jako dodatek do wędlin - też się świetnie sprawdza. Smacznego!






2 komentarze:

  1. Wow, widzę, że znajduję tutaj kolejny przepisik, teraz zdrowa i pyszna sałatka obok której ciężko przejśc obojętnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że sie podoba. Mam nadzieję, że będzie smakować. Pozdrawiam!

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Jeśli zostawiasz komentarz jako użytkownik anonimowy, podaj, proszę, imię lub pseudonim. Pozdrawiam

Copyright © 2013-2019 Stare Gary