Lody malinowe

To dopiero moje drugie podejście do lodów robionych w maszynce. To tak na prawdę druga próba robienia domowych lodów. Pierwsze były cytrynowe, wyszły pyszne, ale nieumiejętne zamykanie maszynki spowodowało, że cała kuchnia była w lodach. Całe szczęście, że się nie zniechęciłam, bo tak dobrych lodów malinowych jak te dzisiaj zrobione chyba nie jadłam!. Tym razem pilnowałam maszynki cały czas ( kuchnia w kolorze malinowym może byłaby ładna, ale jednak wolę białą). Jeszcze w sklepie , kupując maszynkę, zastanawiałam się czy oby na pewno wiem co robię i czy nie wyrzucam pieniędzy – dzisiejsze lody rozwiały wszelkie wątpliwości! Warto było! Lody są pyszne!



Składniki
400 g malin (Ok 300 ml po przetarciu)
330 ml śmietany kremówki ( miałam 30%)
150 ml mleka
1 cukier waniliowy
 2 łyżki ksylitolu lub cukru (tyle ile lubimy)

Przygotowanie
24 godziny przed szykowaniem lodów misę maszyny do lodów wstawić do zamrażalnika – zgodnie z instrukcją
Maliny opłukać, zmiksować, przetrzeć przez sitko. Mleko lekko podgrzać, rozpuścić w nim cukier i ksylitol. Mus malinowy zmiksować ze śmietanką i mlekiem. Wstawić do lodówki na co najmniej 4 godziny – u mnie stał przez całą noc.

Dalej postępujemy zgodnie z instrukcją naszej maszynki  do lodów. Uruchamiamy maszynkę, wlewamy do niej mieszankę lodową. Moje lody kręciłam 30 minut, po tym czasie przełożyłam je do plastikowych pojemników i włożyłam do zamrażarki. Wyjmujemy ok 30 minut przed jedzeniem, żeby troszkę rozmarzły. Smacznego!


Wpis dodaję do  Akcji Lodowej 2014 prowadzonej na Durszlaku



Akcja lodowa 2014

8 komentarzy:

  1. Ewa. Nie przepadam za lodami, za owocowymi szczególnie, ale chyba się wproszę.......Wyglądają cudnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są pyszne, tylko mało :( Trzeba się będzie umówić !

      Usuń
  2. Z dodatkiem mleka lodow jeszcze nie robilam,bo mam wrazenie sa sa bardzo twarde.Twoje wygladaja znakomicie,az zapachnialo malinami:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcale nie są twarde, tylko trzeba je trochę wcześniej wyjąć z lodówki. To moje pierwsze próby ale pyszne!

      Usuń
  3. Bardzo fajne :) ja też dopiero testuję swoją maszynkę :)) pierwszy raz też był porażką, bo wlałam masę do misy mrożącej przed uruchomieniem maszynki i..... zanim ruszyły mieszadła masa zamarzła,, na kość,, :(( kolejny raz już rewelacja :)) nie żałuję, że kupiłam maszynkę, choć moja nie jest jakaś super hiper wypasiona i droga... Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mija też prosta :) Na dodatek dosyć głośna. Ale lody pyszne!

      Usuń
  4. Czy te lody nie są twarde po zamrożeniu, czy można je łatwo nabierać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie są . Po to wyjmuje sie je trochę wcześniej przed jedzenie - ok 30 min - aby lekko rozmarzły

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Jeśli zostawiasz komentarz jako użytkownik anonimowy, podaj, proszę, imię lub pseudonim. Pozdrawiam

Copyright © 2013-2019 Stare Gary