Tajska zupa z kurczakiem i słodkimi ziemniakami

Słodkie ziemniaki zawsze mnie kuszą. Kolorem i kształtem. Czasem tak bardzo, że kupuję jednego lub dwa, przynoszę do domu i.... mam kłopot.  Nie ma u nas miłośników słodkich dań, trzeba znaleźć coś, co jest w miarę ostre. Ta zupa jest bardzo wyrazista, sycąca i całkiem ostra. I ma piękny pomarańczowo - żółty kolor. Jeżeli nie macie pomysłu na bataty - ten jest bardzo smaczny. Polecam!
Przepis ze strony BBC Good Food




składniki
1 łyżeczka oliwy lub oleju rzepakowego 
2 ząbki czosnku, posiekane 
1 czerwone chili, pozbawione pestek i posiekane 
2 cm kawałek korzenia imbiru, posiekany
1 łodyga trawy cytrynowej, rozbić końcówkę
garść kolendry , liście i łodygi oddzielić
2 łyżki czerwonej pasty curry 
750 ml bulionu z kurczaka 
160 ml śmietanki  kokosowej (dałam mleczko)
500g słodkich ziemniaków obranych i pokrojonych w kostkę
2 piersi z kurczaka bez skóry, pokrojone w paski
 sok z 1 limonki
1 łyżeczka cukru 
½ łyżeczki sosu rybnego 



przygotowanie

Rozgrzać olej w dużym rondlu. Dodać czosnek, chili, imbir, trawę cytrynową, łodyżki kolendry pastę curry i podsmażać  przez 2 - 3 minuty, aż aromaty się uwolnią. 
Dodać bulion z kurczaka, śmietankę ​​kokosową, słodkie ziemniaki i gotować przez 15 minut, aż ziemniaki będą miękkie. Wyjąć z zupy trawę cytrynową i wyrzucić. Trochę przestudzić i przetrzeć na krem przy pomocy blendera. Na tym etapie możemy zupę zamrozić i wykończyć wtedy gdy będziemy chcieli ją jeść.
Przetartą zupę podgrzewać, dodać kurczaka i gotować na małym ogniu przez 5 - 10 minut, aż kurczak będzie ugotowany. Doprawić sokiem z limonki, cukrem i sosem rybnym, posypać liśćmi  kolendry i podawać. Smacznego!







3 komentarze:

  1. Ewa. Zrobiłam właśnie taką zupkę, przepis zmodyfikowałam i oto po 40 latach zaczynam jeść zupy!!! Ta wyszła super, baaardzo ostra, ale po paru łyżkach przestaje się czuć ogień, a zaczyna wyczuwać różne smaczki. Fajna!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Szukałam wlasnie takiego przepisu. Jadlam ją kiedyś i jest fantastyczna 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będzie smakowała! Pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Jeśli zostawiasz komentarz jako użytkownik anonimowy, podaj, proszę, imię lub pseudonim. Pozdrawiam

Copyright © 2013-2019 Stare Gary