Polędwiczka wieprzowa zapiekana z puree ziemniaczano serowym

Nie zawsze chce mi się dużo czasu spędzać w kuchni, przepisy Jamiego Olivera z książki "5 składników" są niezwykle w takich sytuacjach przydatne. Dzisiaj szybkie danie z polędwiczką wieprzową. Podałam oryginalne proporcje,  ja użyłam mniej ziemniaków gdyż robiłam to danie dla dwóch osób, ale ilość sera pozostawiłam bez zmian. Polędwiczka była nieco mniejsza. Mięso wbrew moim obawom wyszło soczyste, ziemniaki z dodatkiem cheddara to bardzo pyszny pomysł. Bardzo polecam!



składniki ( 4 porcje)
800 g ziemniaków (użyłam starych)
ok 400 g polędwiczki wieprzowej ( u mnie jedna, przekrojona na pół)
listki z 2 gałązek świeżej szałwii
ok 40 g cheddara - lub więcej 
4 plasterki prosciutto lub innej szynki podsuszanej
sól, pieprz
oliwa

przygotowanie
Włączyć w piekarniku opcję grill. Rozgrzać na maksymalnym ustawieniu.
 Ziemniaki obrać, pokroić w kostkę ok 3x3 cm, zalać wodą, osolić, gotować do miękkości. 
W międzyczasie umyte polędwiczki oczyścić z błon, doprawić solą i pieprzem. 
Rozgrzać płytki garnek z grubym dnem lub patelnię, dodać łyżkę oliwy i obsmażyć polędwiczki ze wszystkich stron, ok 3 minut. Mięso przełożyć na talerz a na pozostałą oliwę wrzucić listki szałwii i obsmażać mieszając dosłownie parę sekund. Pilnować aby się nie spaliły. Wyjąć z patelni, odłożyć na bok. 
Cheddar zetrzeć. Ugotowane ziemniaki odcedzić, odparować, dodać połowę startego sera i łyżkę oliwy. Rozgnieść tłuczkiem do ziemniaków. Jeżeli puree wydaje nam się za gęste, można dodać trochę wody. Doprawić do smaku solą i pieprzem. 
Przełożyć ziemniaki do garnka w którym smażyliśmy mięso 
(lub do innego naczynie, które wstawimy do piekarnika), rozłożyć równomiernie, posypać resztą sera. Na ziemniakach ułożyć mięso.
Tak przygotowane danie wstawić do piekarnika pod rozgrzany grill i zapiekać ok 10 minut. W połowie pieczenia przewrócić mięso. Po 10 minutach dodać kawałki podsuszanej szynki, posypać wszystko szałwią i wstawić pod grill jeszcze na 2 minuty. Wyjąć, dać mięsu odpocząć przez 2-3 minuty, pokroić w plastry i nakładać na talerze. Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Jeśli zostawiasz komentarz jako użytkownik anonimowy, podaj, proszę, imię lub pseudonim. Pozdrawiam

Copyright © 2013-2019 Stare Gary