Pierogi z serem i szpinakiem

Bardzo dobre pierogi z delikatnym farszem. Myślę że szczególnie przy tak delikatnym farszu, ważne jest dobrze, cienko rozwałkowane ciasto. To farsz powinien być najważniejszy! Zużyłam tylko połowę ciasta, z reszty zrobiłam makaron. Ile ciasta zużyjemy tak naprawdę zależy od tego jak cienko będziemy je wałkować. Tym razem sprawdzałam jak robi się pierogi używając włoskiego wykrawacza. Muszę go jeszcze oswoić. Mimo że pierogi się nie porozklejały, nie mam jakoś zaufania do tego urządzenia. Ale wiadomo - trzeba trenować! W przepisie podaję tradycyjną, szklankową metodę. A pierożki polecam.

składniki 
ciasto na pierogi
2 szklanki mąki
3/4 szklanki gorącej wody

farsz ( wystarcza na ok połowę ciasta )
ok 150 g szpinaku
150 g sera białego
1 średnie cebula
3 - 4 ząbki czosnku
sól
pieprz

olej do smażenia

przygotowanie
Ciasto
Przesianą mąkę zalać gorącą wodą, poczekać aż nieco przestygnie, wyrobić ręcznie na elastyczne, nieklejące ciasto. Jeżeli ciasto jest za twarde, należy dodać nieco wody, jeżeli za mokre - wrobić trochę mąki. Wyrobione ciasto zawijamy w folię spożywczą i odkładamy na pół godziny.
Ciasto można też wyrobić w robocie ale najwygodniej wyrobić w maszynie do chleba.

Farsz
Szpinak opłukać, włożyć do garnka podgrzewać aż zmięknie. Odcedzić i odcisnąć. Drobno posiekaną cebulę usmażyć aż lekko się zbrązowi. Dodać szpinak i chwilę odparowywać. Ser rozgnieść w misce widelcem, dodać szpinak, posiekany czosnek, dobrze doprawić solą i dużą ilością pieprzu.

Ciasto cienko rozwałkować (najwygodniej oczywiście używać maszynki do makaronu), przy pomocy szklanki wycinać kółka ( moje o średnicy 7.5 cm). Nakładać po małej porcji farszu, dobrze skleić brzegi, ulepione pierogi odkładać na posypaną mąka powierzchnię , przykryć ściereczką. Zagotować wodę w dużym garnku, posolić, można dodać łyżkę oleju. Ostrożnie wrzucać na wrzątek po kilka pierogów (ilość zależy od wielkości garnka ) gotować parę minut od wypłynięcia. 
Podawać polane masłem i zrumienioną na nim cebulą. Smacznego!






5 komentarzy:

  1. Masz kwadratow e szklanki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahaha! Niestety nie.......

      Usuń
    2. a ja mam :D :D jednak wytnę moim ustrojstwem do pierogów :) i będzie mąką orkiszowa, zawsze robię ciasto z mąki i wody jest bardzo delikatne

      Usuń
  2. Ciasto idealne! Ale nabrałam ochoty na pierogi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mój ulubiony przepis na ciasto - no, i musi być cienko rozwałkowane :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Jeśli zostawiasz komentarz jako użytkownik anonimowy, podaj, proszę, imię lub pseudonim. Pozdrawiam

Copyright © 2013-2019 Stare Gary