Dorsz pieczony z dodatkiem sherry

Super prosty pomysł na biała rybę. Przygotowałam w ten sposób polędwicę z dorsza, wyszła bardzo smaczna i soczysta. Polecam  na szybki obiad! 

przepis znalazłam tutaj



składniki (4 małe porcje)
500 g filetów z dorsza ( miałam polędwicę ) lub dowolna biała ryba
sól i pieprz
3 łyżki masła lub oliwy z oliwek
3 łyżki wytrawnego sherry
1 łyżka drobno posiekanej natki pietruszki

przygotowanie
Rozgrzać piekarnik do 200 st C. Filety opłukać, osuszyć, posypać z obu stron  solą i pieprzem. Dno naczynia do zapiekania posmarować masłem lub polać oliwą. Ułożyć kawałki ryby obok siebie, (jeżeli mają skórę, skórą do dołu), w jednej warstwie. Na wierzchu każdego kawałka położyć masło. Polać ryby sherry i posypać pietruszką.  Wstawić do nagrzanego piekarnika i  piec przez około 12 - 15 minut na każde 2,5 cm grubości ryby.  Aby sprawdzić czy ryba jest upieczona, należy naciąć ją w najgrubszym miejscu - mięso powinno być białe a nie przezroczyste, i powinno się łatwo rozdzielać na płaty. Podawać polane maślanym sosem. Smacznego!






2 komentarze:

  1. Ostatnio na nowo przekonałem się do dorsza i co ciekawe też za sprawą sherry - dodaje świetnego aromatu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę :) Ale najważniejsze to świeża ryba, marnej to nawet sherry nie pomoze1

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Jeśli zostawiasz komentarz jako użytkownik anonimowy, podaj, proszę, imię lub pseudonim. Pozdrawiam

Copyright © 2013-2019 Stare Gary