Lody jagodowe

Lody jagodowe są bardzo smaczne. Nie wiem jednak czy nastąpi w tym roku powtórka - mimo że bardzo się starałam, lody znalazły się nie tylko w maszynie ale także na białej bluzce (kto wkłada białą bluzkę robiąc lub jedząc lody jagodowe!!!) i fartuchu. Walka z plamami była ciężka! Za to dla uroczego fioletowego języka, pięknych fioletowych zębów i wspaniałego smaku - warto je było zrobić.  Uwaga! Może to tak wygląda, ale to nie są lody czekoladowe!


Składniki
300 g jagód 
400 ml śmietany kremówki ( miałam 30%)
200 ml mleka
szczypta soli
3 łyżki ksylitolu lub cukru (do smaku, tyle ile lubimy)

Przygotowanie
24 godziny przed szykowaniem lodów misę maszyny do lodów wstawić do zamrażalnika – zgodnie z instrukcją
Jagody opłukać, przełożyć na patelnię, smażyć na małym ogniu ok 5 minut aż zmiękną i puszczą sok. Przełożyć do blendera, dodać  cukier lub ksylitol, śmietanę i mleko, zmiksować. Przelać do naczynia, wstawić do lodówki na co najmniej 4 godziny – u mnie masa stała przez całą noc.
Dalej postępujemy zgodnie z instrukcją naszej maszynki  do lodów. Uruchamiamy maszynkę, wlewamy do niej mieszankę lodową. Moje lody kręciłam 30 minut, po tym czasie przełożyłam je do plastikowych pojemników i włożyłam do zamrażarki. Wyjąć ok 30 minut przed jedzeniem, żeby troszkę rozmarzły. Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Jeśli zostawiasz komentarz jako użytkownik anonimowy, podaj, proszę, imię lub pseudonim. Pozdrawiam

Copyright © 2013-2019 Stare Gary