Schab z kostką w cytrusowej marynacie, z grilla

Od kiedy znalazłam miejsce w którym mogę kupić kotlety schabowe z długą kostką, chętnie z tej możliwości korzystam. Zwłaszcza jeżeli schab przeznaczony jest na grill. Dzisiaj kotlety w cytrusowej marynacie. Zostało mi trochę oleju cytrynowo bazyliowego ( jest naprawdę smaczny i wyrazisty), postanowiłam zrobić marynatę do mięsa własnie używając tego oleju i cytrusowych dodatków. Smacznie i prosto. Do tego sałata i pieczone ziemniaki  i nic więcej nie potrzeba. Polecam.

Jeżeli podobają się Wam takie kotlety -zajrzyjcie  tutaj , też bardzo smaczna  marynata




składniki
2 kotlety schabowe z kostką, gr. ok 2 cm
marynata
sok z 1/2 pomarańczy
3 ząbki czosnku
2 gałązki rozmarynu
2 - 3 łyżki oleju kujawskiego cytryna z bazylią
1/2 łyżeczki pieprzu cytrynowego
sól


przygotowanie
Kotlety opłukać i osuszyć. Czosnek drobno posiekać lub zgnieść przez praskę. Do miseczki nalać oliwę, sok z pomarańczy , dodać posiekany czosnek, posiekany rozmaryn i pieprz. Wymieszać. W tak przygotowanej marynacie obtoczyć ze wszystkich stron posolone mięso, odłożyć aby przeszło smakami na co najmniej godzinę , a najlepiej kilka godzin. Smażyć na grillu, po kilka minut z każdej strony (ok 5 min z każdej), tak aby mięso ładnie się zrumieniło. Smacznego!





3 komentarze:

  1. Ewa. Schab wydaje mi się za suchy na grilla. Nie wyszedł twardy? Jeszcze schabu z grilla nie jadłam. Chyba że ten sok "skruszył" mięso.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyszedł bardzo dobry, może to zależy od schabu? Robiłam już któryś raz, i na patelni grillowej i na grillu wyszedł smaczny i nie suchy - tylko trzeba pilnować :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Jeśli zostawiasz komentarz jako użytkownik anonimowy, podaj, proszę, imię lub pseudonim. Pozdrawiam

Copyright © 2013-2019 Stare Gary