Lody morelowe

I znowu nastał czas lodów. Owoce na rynku zachęcają aby przerabiać je na zimne pyszności. Dzisiaj lody morelowe, na dodatek w delikatnym kolorze moreli. Nic tylko zajadać!



Składniki
500 g moreli
200 ml śmietany kremówki ( miałam 30%)
100  ml jogurtu naturalnego 
4 łyżki ksylitolu lub cukru (lub tyle ile lubimy)

Przygotowanie
24 godziny przed szykowaniem lodów misę maszyny do lodów wstawić do zamrażalnika – zgodnie z instrukcją
Morele opłukać, pozbawić pestek, zmiksować (skórkę zostawiłam).  Mus morelowy  wymieszać z cukrem (ksylitolem) dodać  śmietankę i jogurt, wymieszać . Wstawić do lodówki na parę godzin, najlepiej na  całą noc.

Dalej postępujemy zgodnie z instrukcją naszej maszynki  do lodów. Uruchomić maszynkę, wlać do niej mieszankę lodową. Moje lody kręciłam 30 minut, po tym czasie przełożyłam je do plastikowych pojemników i włożyłam do zamrażarki. Wyjmujemy ok 30 minut przed jedzeniem, żeby troszkę rozmarzły. Smacznego!


Uwagi: ilość cukru czy ksylitolu którego używam, podaję orientacyjnie. My lubimy lody mało słodkie. Najlepszą metodą jest po prostu próbowanie naszej masy w trakcie mieszania, przed wstawieniem do lodówki. 





1 komentarz:

  1. Mniam! W sam raz dla ochłody ;)
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie: http://karolinakuchmaci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Jeśli zostawiasz komentarz jako użytkownik anonimowy, podaj, proszę, imię lub pseudonim. Pozdrawiam

Copyright © 2013-2019 Stare Gary