Barania łopatka długo pieczona

Pyszna i prosta do przygotowania baranina. Zaraz po upieczeniu oddzieliłam ją od kości, po schłodzeniu przez noc w lodówce dała się pokroić w równe plastry. Oczywiście nie trzeba czekać do następnego dnia. Wystarczy doprawić sos i zjadać po wyjęciu z piekarnika. Baranina niezwykle miękka, sos w zasadzie nie wymagał doprawiania. Polecam!

inspiracją był przepis Jamiego Olivera




składniki
ok 1400 g łopatki baraniej
8 - 10 ząbków czosnku
2 gałązki świeżego rozmarynu igiełki oberwane
sól,
pieprz (u mnie kolendrowy)
2 - 3 łyżki oliwy
główka czosnku do pieczenia
2 gałązki rozmarynu do pieczenia
2 szklanki czerwonego, wytrawnego wina 

przygotowanie
Łopatkę umyć, osuszyć. Mięso ponakłuwać i w nacięcia włożyć połowę ząbków czosnku. Jeżeli są za duże przekroić na pół. Pozostałe ząbki zetrzeć w blenderze z igiełkami rozmarynu i oliwą. Łopatkę posolić, posypać pieprzem, posmarować ze wszystkich stron oliwą z czosnkiem i rozmarynem, zawinąć w folię, włożyć na noc do lodówki. Następnego dnia doprowadzić mięso do temperatury pokojowej, Piekarnik nagrzać do maksymalnej temperatury. Na dnie brytfanny rozłożyć  ząbki czosnku, nie obierać, i dwie gałązki rozmarynu, na wierzchu ułożyć nasze mięso, polać oliwą , położyć parę ząbków czosnku, przykryć i wstawić do nagrzanego piekarnika. Natychmiast zmniejszyć temperaturę do 170 st C. i piec przez 4 godziny. Po dwóch godzinach podlać mięso winem. Mięso jest upieczone kiedy bez problemu odchodzi od kości. Mięso wyjąć, przykryć folią, doprawić sos. Można dodać nieco masła i śmietany. Ja tylko trochę go odparowałam - był tak smaczny,że nie wymagał, moim zdaniem, żadnych dodatków. Jeżeli jemy mięso zaraz po upieczeniu, podajemy je po prostu na półmisku, dzielimy i polewamy sosem. ponieważ nasze było przewidziane do jedzenia na drugi dzień, po lekkim przestudzeniu, oddzieliłam mięso od kości, a następnego dnia, pokrojone w plastry , odgrzałam w sosie.







2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Ja baraninę uwielbiam, ale znam poro osób które za nią nie przepadają - ma bardzo charakterystyczny , intensywny zapach i smak. Dla mnie to tylko zaleta.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Jeśli zostawiasz komentarz jako użytkownik anonimowy, podaj, proszę, imię lub pseudonim. Pozdrawiam

Copyright © 2013-2019 Stare Gary