Schab z kostką z patelni grillowej

Oglądałam kiedyś odcinek programu "Okrasa łamie przepisy". W tym własnie odcinku, Karol Okrasa grillował kotlety schabowe z kością. Ale nie była to kostka byle jaka, tylko piękna, długa, jak przy kotlecikach jagnięcych . Zapragnęłam i ja takich kotletów. I udało mi się namówić pewnego rzeźnika na wykrojenie mi ich. Ponieważ grill jeszcze nie uruchomiony, kotlety robiłam na patelni grillowej. Wyszły bardzo smaczne, nie wiem czy to zasługa kostki, ale niewątpliwie zrobię jeszcze takie nie raz. Polecam!



składniki
2 kotlety schabowe z kostką, gr. ok 2 cm
marynata
1 papryczka chipotle w sosie adobo + łyżeczka sosu
skórka otarta z 1/2 cytryny
1 duży ząbek czosnku
2 - 3 listki szałwii
4 łyżki oliwy z oliwek

przygotowanie
Kotlety opłukać i osuszyć. Czosnek i papryczkę drobno posiekać. Do miseczki nalać oliwę , dodać posiekany czosnek i papryczkę, startą skórkę cytrynową, listki szałwii porwane na nieco drobniejsze kawałki. Wymieszać. W tak przygotowanej marynacie obtoczyć ze wszystkich stron mięso, odłożyć aby przeszło smakami na co najmniej 30 minut. Smażyć na patelni grillowej, po kilka minut z każdej strony, tak aby mięso ładnie się zrumieniło. Smacznego!









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Jeśli zostawiasz komentarz jako użytkownik anonimowy, podaj, proszę, imię lub pseudonim. Pozdrawiam

Copyright © 2013-2019 Stare Gary