Zupa pieczarkowa przecierana z wolnowaru

Wolnowar to teraz mój ulubiony sprzęt. Ostatnio postanowiłam sprawdzić jak długie gotowanie wpłynie na smak zupy pieczarkowej. Wyszła bardzo smaczna i intensywna. Oczywiście można ją ugotować tradycyjnie - na pewno wyjdzie równie smaczna - polecam!



składniki (na 8 porcji)
500 g pieczarek  
1 cebula
1 marchewka
1pietruszka
2 ziemniaki
1-2 listki laurowe
kilka gałązek natki pietruszki
parę ziarenek pieprzu
2-3 ziarenka ziela angielskiego
1,5 litra wywaru lub  bulionu drobiowego (6 szklanki) 
śmietana 18%


przygotowanie
 Wolnowar nagrzać zgodnie z instrukcją. 
Cebulę pokroić w kostkę, pieczarki umyć, osuszyć  pokroić w plasterki. Na patelni rozgrzać oliwę, lekko zrumienić cebulę  - na małym ogniu, żeby nie przypalić. Cebulę przełożyć do miseczki, na patelnię dolać nieco oliwy i podsmażyć pieczarki - można to robić partiami, tak aby nie puściły zbyt dużo soku, tylko się lekko zrumieniły. W trakcie podsmażania pieczarki trochę posolić i popieprzyć. Pieczarki, cebulę , marchewkę i pietruszkę, ziemniaki pokrojone w kostkę, włożyć do misy wolnowaru, zalać gorącym bulionem. 
Przykryć i gotować w ustawieniu low  6 do 8 godzin  lub 3-4 godziny na ustawieniu high. Gotową zupę przetrzeć blenderem na krem. Doprawić sola, pieprzem.  Można dodać nieco śmietany. Podawać z grzankami, posypaną natką pietruszki. Smacznego!





7 komentarzy:

  1. Ewa. A ja mam dziś na obiad zupe pieczarkową. Inną. Ale też dobra!

    OdpowiedzUsuń
  2. Proszę, wrzucajcie komentarze PO ugotowaniu. Przed są mało przydatne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie się prezentuje zupka!!! Mam pytanie - jakiej pojemności jest wolnowar?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam dwa. Jeden 3,5 l drugi 6. Duży głównie wykorzystuję do gotowania rosołu.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Jeśli zostawiasz komentarz jako użytkownik anonimowy, podaj, proszę, imię lub pseudonim. Pozdrawiam

Copyright © 2013-2019 Stare Gary