Steki jagnięce

Biedronka sprawiła miłośnikom jagnięciny nie lada niespodziankę. W sprzedaży pokazało się kilka rodzajów jagnięcych kotlecików, steków, z kością i bez. Kupiliśmy ładnie wyglądające steki z udźca jagnięcego. Tym razem tylko pieprz, sól, oliwa i patelnia grillowa. Wyszło znakomicie, mięso miękkie, soczyste, niestety nikt nie zdecydował się przerwać jedzenia aby zrobić  zdjęcie mięsa po przekrojeniu - zdjęcia w przekroju nie ma!  Jagnięcinę irlandzką z Biedronki polecam! było pysznie.


składniki
2 steki jagnięce bez kości - z udźca jagnięcego (300 g)
sól morska
pieprz młotkowy z kolendrą
2 - 3  łyżki oliwy 

przygotowanie
Steki umyć i osuszyć. Posolić posypać pieprzem, włożyć do miseczki, polać oliwą. Obtoczyć mięso  ze wszystkich stron w oliwie, marynować w temperaturze pokojowej co najmniej 30 minut,  do 1 godziny.
Rozgrzać patelnię grillową.  Położyć  jagnięcinę. Smażyć około 8 - 10  minut co jakiś czas przewracając Przełożyć kotleciki na  talerz, przykryć  i niech odpoczną  3 minuty. Podawać! Smacznego!





13 komentarzy:

  1. Ewa. Już dwa razy skusiłam się na te jagnięcinę (Biedronka górą!!!) i dwa razy mielismy pyszny obiad, choć ja to mieso dusiłam, raz z pomidorami i cebulą -pyszne, a sosik super, dwa - w sosie musztardowym, tez smacznie. Jagniecina mieciutka i bardzo dobra.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smażona na grillowej ma tę przewagę ze błyskawicznie jest gotowa :)

      Usuń
  2. Patrzyłam na nią i w końcu nie wzięłam- następnym razem się skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm pycha! :))
    Zapraszam do siebie na placuszki marchewkowe.

    www.paczekwkuchni.blogspot.com

    Pozdrawiam!:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. do Biedronki nie zaglądam przyznaję... chyba muszę jednak zacząć skoro takie mięsiwa tam można za nabyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marianko, biedrona ma sporo całkiem dobrych produktów - jagnię to akurat akcja, ale warto po inne też czasem :)

      Usuń
  5. Pomimo obaw Steki wyszły przepyszne
    Mięciutkie i soczyste - takie w sam raz :)
    Smażyłam 8 minut - co dwie minuty odwaracałam -pyyycha!!!
    Serdecznie dziękuję za przepis!!!
    Wszyscy zadowoleni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę.Ze stekami to loteria- czasem nawet te najładniej wyglądające są twarde. Ale z jagnięcymi jeszcze nie miałam problemu. Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Pierwszy raz jagnięcina. Jej aromat zabił moje przyprawy (kolendra, czosnek, rozmaryn, itd) muszę nad tym popracować bo tak prosto jak ze stekiem wołowym nie pójdzie. (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, że jagnięcina o bardzo intensywnym aromacie. Dla mnie to zaleta, bo właśnie za ten charakterystyczny zapach lubię jagnięcinę( a baraninę jeszcze bardziej). Ale wiem, że wielu osobom ten zapach przeszkadza. I nie ma w tym nic złego. Może warto zrobić danie w którym jagnięcina jest jednym z wielu składników? A stek wołowy to wcale nie taka prosta sprawa ;) pozdrawiam

      Usuń
  7. Beatko - jagnięcina przepyszna - mieciutka i soczysta. Rozmaryn z kolendrą nadały wspaniałego smaku. Od dziś takie steki będą częściej gościły na moim stole.
    Zapraszam do mnie na "degustację" Twoich steków. :)
    https://www.mojewypiekiinietylko.com/2019/02/steki-z-jagnieciny/#more-15552
    Pozdrawiam - Danusia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Danusiu, miło mi ogromnie ;) Pochwała od Ciebie to jest coś! A Twoje steki piękne, zazdroszczę dostępu do takiego mięsa. U nas niestety nadal mało popularne. Pozdrawiam ;)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Jeśli zostawiasz komentarz jako użytkownik anonimowy, podaj, proszę, imię lub pseudonim. Pozdrawiam

Copyright © 2013-2019 Stare Gary