Kiełbasa słoikowa z kaczki i kurczaka

Właściwie nie wiem czemu kiełbasą słoikową to nazywają  - dla mnie to taka słoikowa mielonka raczej. Jak zwał tak zwał, jest dobre i co najważniejsze - składniki znamy! Tym razem wersja kaczo - kurza. Można zrobić z samej kaczki, ja miałam trochę kaczki, trochę kurczaka i taką właśnie mieszankę zrobiłam. Polecam!  

A jak wolicie wieprza - zajrzyjcie tutaj 




składniki ( w nawiasie podaję ilość na 1 kg mięsa)
460 g piersi  kaczki ze skórą 
400 g piersi kurczaka bez skóry
1 i 3/4 (2 ) łyżeczki soli lub wg własnego smaku
3/4 (1) łyżeczki czarnego pieprzu
3 (4) ząbki czosnku- posiekanego drobno
2,5 (3) płaskie łyżeczki żelatyny

1/2 łyżki słodkiej papryki
1/2 łyżeczki majeranku
1/4 łyżeczki zmielonego ziela angielskiego 
3/4 (1) szklanki wody

przygotowanie
Umyte mięso pokroić na mniejsze kawałki. Piersi kaczki i zmielić w maszynce o dużych oczkach  - użyłam nr 8, mięso kurze drobno pokroić nożem.  Żelatynę rozpuścić w 3/4 szklanki gorącej wody. W misce dobrze wyrobić mięso z dodatkiem wody i żelatyny oraz wszystkich przypraw. Nałożyć do wymytych słoiczków, napełniając je do 2/3 wysokości. Starać się w miarę dobrze ubić mięso aby nie powstały dziury. Zakręcić mocno wyparzonymi zakrętkami, wstawić do odpowiedniej wysokości garnka( na dnie położyć podkładkę silikonową lub gazetę) zalać gorącą woda do wysokości mięsa. Wodę zagotować, a następnie zmniejszyć ogień i parzyć słoiki przez godzinę. Wyłączyć i pozostawić słoiki w wodzie do ostygnięcia. Kolejnego dnia powtórzyć wekowanie raz jeszcze. Wodę zagotować, i znowu od momentu zagotowania zmniejszyć ogień i parzyć słoiki 60 minut. Jeszcze ciepłe wyjąć z wody i ustawić do góry nogami aż do wystygnięcia. Zimne, włożyć do lodówki.  Smacznego!

 Uwagi : Miałam nieco mniej mięsa niż 1 kg, więc wszystkie składniki przeliczyłam na mniejszą ilość mięsa. Ilości papryki , majeranku i ziela angielskiego pozostawiam bez zmian  - to zależy od osobistych upodobań.







3 komentarze:

  1. Ewa. Wygląda smakowicie. Już robiłam mielonkę wieprzową, dobra była, to i tę na pewno zrobię.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Jeśli zostawiasz komentarz jako użytkownik anonimowy, podaj, proszę, imię lub pseudonim. Pozdrawiam

Copyright © 2013-2019 Stare Gary