Zupa z fasoli Mung

Bardzo dobra fasolówka z nieco innej fasolki. Pracy przy niej mało a warta zrobienia. Fasolka Mung jest ładna i zawsze kusi mnie aby coś z niej zrobić . Najładniejsza jest nieugotowana, ale w zupie jest bardzo smaczna!




składniki
1 szklanka fasoli mung
4 szklanki wody lub bulionu
3 średnie cebule
3 pomidory ( miałam zielone)
6 ząbków czosnku
1 papryczka jalapeno lub inna ostra
1 łyżeczka kminu
1 łyżeczka imbiru mielonego
1/2 łyżeczki curry
1/2 łyżeczki kurkumy
1/2  łyżeczki płatków chili
sól pieprz do smaku

Przygotowanie.
fasolę opłukać , zalać 4 szklankami bulionu i gotować na bardzo małym ogniu ok 40 minut. Cebulę pokroić w drobną kostkę, czosnek posiekać, papryczkę pozbawić pestek i pokroić na bardzo male kawałki. Pomidory sparzyć, obrać ze skóry, pokroić w kostkę. Na patelni rozgrzać oliwę, dodać cebulę i smażyć aż zmięknie. Dodać przyprawy (kumin, imbir, curry, kurkurmę, chili) chwilę przesmażać. Dodać czosnek i papryczkę , podsmażać jeszcze 2-3 minuty, mieszając. Dodać pomidory, smażyć jeszcze parę minut. Do wywaru z miękka fasolą dodać pomidory z cebulą - jeżeli to konieczne dolać więcej bulionu - gotować na małym ogniu jeszcze ok. 15 minut.






9 komentarzy:

  1. fasolka mung jest bardzo smaczna, ma o wiele bardziej delikatny smak, niż inne rodzaje fasoli! zupa na pewno pyszna ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie zrobiłem, bardzo smaczna, super przyprawiona cebula z pomidorami (dałem z puszki)
    Adam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tej porze roku z puszki najlepsze. Cieszę się że smakowało :)

      Usuń
  3. Właśnie zrobiłem, bardzo smaczna, super przyprawiona cebula z pomidorami (dałem z puszki)
    Adam

    OdpowiedzUsuń
  4. 2021rok, zupa pycha!!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Jeśli zostawiasz komentarz jako użytkownik anonimowy, podaj, proszę, imię lub pseudonim. Pozdrawiam

Copyright © 2013-2019 Stare Gary