pâté (pasta) z wątróbki gęsiej

Bardzo prosta i bardzo smaczna pasta z wątróbki gęsiej. Zostały mi wątróbki z dwóch gęsi, szukałam prostego przepisu na jakieś smarowidło. Ten okazał się dobrą inspiracją. Zamiast sproszkowanej cebuli i czosnku, dałam świeże. Użyłam tylko gęsiej wątróbki. Możemy przemieszać wątróbkę  - kurzą z wątróbką  gęsią. Niestety nie zważyłam wątróbki przed zrobieniem - mój błąd. Robiłam wg miar z przepisu, czyli na szklanki (cup). Wyszły dwa pojemniki o pojemności ok 160 ml każdy.



składniki
ok 1 szklanki wątróbki z gęsi (u mnie wątróbki z dwóch gęsi)
1 jajko
parę listków selera naciowego
3 - 4 ząbki czosnku
1 szalotka
1/2 łyżeczki  soli
 szczypta pieprz białego mielonego
ok 180 ml  gorącego tłuszczu gęsi lub podgrzane masło 

przygotowanie
Rozgrzać piekarnik do 150˚C. Włożyć  wątróbki, jajka, sól, seler, czosnek, cebulę sól i biały pieprz do blendera. Podczas mieszania, powoli wlewać gorący tłuszcz  do  mieszaniny. Nadal mieszać, aż wszystko jest połączone i bardzo gładkie. Przelać do formy do pieczenia lub 2 małych foremek. Można dodatkowo  przecedzić przez sito o drobnych oczkach.
Wstawić  naczynka do większego naczynia. Wypełnić gorącą wodą do połowy wysokości  naczynek z pastą. Piec przez 30-45 minut, aż pasta stężeje.  Wyjąć po ostudzeniu wstawić do lodówki na co najmniej 2 godziny. Podawać z  grzankami. Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Jeśli zostawiasz komentarz jako użytkownik anonimowy, podaj, proszę, imię lub pseudonim. Pozdrawiam

Copyright © 2013-2019 Stare Gary