Brukselka pieczona z boczkiem i rodzynkami

Brukselka zawsze mi się bardzo podobała - mini kapustka, a wszystkie warzywa mini są ładne. Zawsze mi się podobała ale czy smakowała? Niekoniecznie. Ale za każdym razem kiedy zaczyna się brukselkowy sezon nie mogę się oprzeć i kupuję , z nadzieją że tym razem będzie smaczna.  I może tym razem trafiłam na właściwy przepis. Brukselka pieczona a następnie podana z różnymi dodatkami.  Wyszła świetnie! Polecam!

Inspiracją był przepis z  tej strony    




składniki
1/3 szklanki octu
1/3 szklanki rodzynek
500 g brukselki
2 łyżki oliwy z oliwek
sól  i czarny pieprz
80 g boczku wędzonego pokrojonego w kostkę
1 mała czerwona cebula, pokrojona w cienkie półplasterki

przygotowanie
Rozgrzać piekarnik do 200 ° C. Podgrzać ocet w małym rondlu na średnim ogniu. Zdjąć z ognia, dodać rodzynki i odstawić na 15 minut, odcedzić. Przygotować brukselkę  - odciąć końcówkę ( głąbik), usunąć zewnętrzne listki o ile to konieczne, przekroić na połówki. 
Na odpowiedniej wielkości blachę, wrzucić brukselka, polać oliwą, posolić  popieprzyć. Wymieszać, ułożyć brukselki przecięciem do dołu. Piec, aż zmiękną i zrobią się lekko złote, przez 25 do 30 minut. w tym czasie można raz brukselki przewrócić.
W międzyczasie obsmażyć boczek na patelni na średnim ogniu, aż stanie się lekko chrupki - 6 do 8 minut. Przenieść na wyłożony ręcznikiem papierowym talerz. Na patelni zostawić 1 - 2 łyżki wytopionego tłuszczu. 
Na patelnię dodać cebulę i smażyć  na średnim ogniu do miękkości -5 do 6 minut. Dodać brukselkę, rodzynki, i boczek - wymieszać. Podawać ciepłe. Smacznego!






2 komentarze:

  1. Ewa. Chyba warto wypróbować. Ja do tej pory jadłam tylko brukselkę z bułeczką. Taka sobie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem miłośnikiem brukselki - ale ta jest niezła :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Jeśli zostawiasz komentarz jako użytkownik anonimowy, podaj, proszę, imię lub pseudonim. Pozdrawiam

Copyright © 2013-2019 Stare Gary