Jarmuż smażony z czosnkiem

Przez wiele lat jarmużu unikałam.  Za sprawą jakiejś, nie do końca udanej próby kulinarnej, żyłam w przekonaniu, że to nie mój smak. Już wiem ,że to była pomyłka! Nie dosyć, że smaczny, to jeszcze ta zieleń!!! Jarmuż wrócił do łask :)  
Tak zrobiony to świetny dodatek do mięs.
 Przepis ze strony Food network


składniki
1/2 kg jarmużu,  liście grubo posiekane 
3 łyżki oliwy z oliwek 
6 ząbków czosnku, drobno pokrojonych 
1/2 szklanki bulionu warzywnego lub wody 
Sól i pieprz 
2 łyżki octu winnego czerwonego 

przygotowanie
Z  jarmużu , usunąć grube, łykowate nerwy.Umyć i wysuszyć liście i pokroić na grube  paski. Rozgrzać oliwę w dużym rondlu na średnim ogniu. Dodać czosnek i poddusić aż zmięknie,  nie rumienić. Zwiększyć ogień, dodać bulion i jarmuż, wymieszać. Przykryć i gotować przez 5 minut. Zdjąć pokrywę i nadal gotować, mieszając, aż cały płyn odparuje. Doprawić solą i pieprzem do smaku,  dodać ocet. Smacznego! 



7 komentarzy:

  1. Pychaaaaa dzięki za przepis

    OdpowiedzUsuń
  2. Szukam przepisu na jarmuż smażony. Tytuł notki - jarmuż smażony. W przepisie - jarmuż duszony :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Szukam przepisu na jarmuż smażony. Tytuł notki - jarmuż smażony. W przepisie - jarmuż duszony :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. On faktycznie taki trochę pomieszany, trochę smażony, trochę duszony. Ale jest smaczny. Przepraszam , jeśli wprowadziłam w błąd

      Usuń
  4. Koleżanka na swojej stronie napisała o jarmużu ale zabrakło jej przepisu. Ponieważ zainteresowało mnie to warzywo, postanowiłam sama na własną rękę wyszukać ciekawy przepis i Twój mnie bardzo zainteresował. No i co z tego, że był zamieszczony ponad dwa lata temu - przepisy się nie przedawniają. Postaram się przygotować jarmuż wg Twojego pomysłu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że wyjdzie smacznie. Ja sama przekonywałam się do tego zielska całkiem długo ;) Pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze. Jeśli zostawiasz komentarz jako użytkownik anonimowy, podaj, proszę, imię lub pseudonim. Pozdrawiam

Copyright © 2013-2019 Stare Gary